Bagman Comes Back (Commodore 64)

Bagman Comes Back C64

Opublikowano 22 listopada 2021
Zaktualizowano 2023
Kategoria Platformówka
Max. Graczy 1
Autor LC-Games
Cena Darmowa

info o grze


Bagman Comes Back to stworzona przez Luca Carminatiego gra inspirowana automatowym klasykiem "Bagman" z 1982 roku. Nie jest to typowy port, tylko składająca się z ośmiu całkowicie nowych etapów wariacja dostosowana do poziomej orientacji obrazu Commodore 64.
Od strony technicznej projekt został zrealizowany doskonale. Wszystkie plansze zaprojektowano w bardzo przemyślany sposób, system kolizji jest dopracowany, a postacie i przedmioty poruszają się zgodnie z zasadami obowiązującymi w wersji Arkade. Autor zadbał również o to, żeby gra nie znudziła się zbyt szybko, dodając do meni możliwość wyboru jednego z trzech stopni trudności.
Równie dobrze gra Bagman Comes Back prezentuje się od strony graficznej, chociaż ściany kopalni nie do końca przypominają te z oryginalnej gry.
Nieco gorzej jest z dźwiękiem. Przypomina on pierwowzór, jednak coś z nim jest nie tak (chociaż nie mam pojęcia co). Odgłosy są ok. ale
atakująca nas znienacka muzyka, jest bardzo irytująca/rozpraszająca, czego nie było w wersji na automaty.

95%
Projekt
90%
Grafika
75%
Dzwięk
98%
Grywalność

 

rozgrywka


W grze "Bagman Comes Back" celem jest zebranie wszystkich znajdujących się w kopalni worków, wyniesienie ich na powierzchnią i wrzucenie do taczki. Korytarzy strzegą dwaj strażnicy oraz kilka śmiercionośnych maszyn. Strażników możemy obezwładnić na trzy sposoby:

  • Zrzucając im na głowę worek z łupem
  • Używając kilofa
  • Stawiając taczkę na końcu drabinki, po której się wspinają


Nad maszynami nie mamy żadnej kontroli, ale możemy je wykorzystać do naszych celów. Gdy staniecie pod windą, zostaniecie zmiażdżeni, jeśli jednak wsiądziecie do kabiny, możecie szybko poruszać się między poziomami kopalni. Podobnie jest z wózkiem, staniecie na jego drodze, zginiecie, ale jeśli skorzystacie z uchwytu nad torami, możecie do niego wsiąść i stać się niewidocznym dla strażników.
Niektóre worki znajdują się za ściankami, do ich uwolnienia potrzebny jest kilof, dlatego nie marnujcie wszystkich na ogłuszanie strażników.
W prawym górnym rogu ekranu jest licznik opisany jako "Bonus", jednak tak naprawdę to zegar zagłady, który zabija dokładnie tak samo jak strażnik, wózek czy winda. Żeby go zresetować, musicie wrzucić do taczki wór ze złotem, zanim osiągnie zero.

sterowanie

Wajcha:

  • prawo / lewo poruszanie się po korytarzach.
  • prawo / lewo podczas jazdy wózkiem — wysiadanie z wózka
  • prawo / lewo podczas trzymania kilofa — kiedy stoimy przed ścianą, za którą jest worek, machamy szybko naprzemiennie.  Żeby ogłuszyć strażnika, trzymając kilof, wchodzimy na niego.
  • góra / dół poruszanie się po drabinkach.
  • góra / dół podczas jazdy wózkiem — wysiadanie bezpośrednio na drabinkę.


Przycisk
:

  • podnoszenie / upuszczanie przedmiotów (worków, kilofów, taczki).
  • chwytanie / puszczanie uchwytów nad torami — Stajemy pod uchwytem i wciskamy przycisk. Kiedy wisimy sobie na uchwycie, a pod nami przejeżdża wózek, wciskamy przycisk, żeby do niego wsiąść (stajemy się nietykalni dla strażników).
  • umieszczenie łupu na taczce.


Klawiatura:

  • F7 – pauza.
  • F1 (podczas gry) - powrót do ekranu tytułowego
  • F1 (podczas wyświetlania tabeli "Best Scores") - reset wyników

Grę "Bagman Comes Back" możecie pobrać z tej strony: KLIK

Listę najlepszych emulatorów Commodore 64 znajdziecie tu: KLIK



Oceń grę: Bagman Comes Back

Doskonała50%
Dobra50%
Przeciętna0%
Słaba0%
Beznadziejna0%
4,5
Głosów:2

Powiązane posty

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Komentarze
Inline Feedbacks
View all comments